lørdag 16. april 2011

Mens vi venter på påskeegg...

Mamma, er det i dag jeg skal få påskeegg?? Dette spørsmålet har jeg fått i noen dager allerede, selv om det er en hel uke til påskeaften. Jeg husker påsken i fjor. Da hadde lillegutt en idè om at han skulle henge en gulrot på døra, for å lokke påskeharen hit. Det funka, og  påskeegg ble det!  Nå ser det i hvertfall litt ut som påske her i huset. Var ute i hagen i dag og plukket kvister. Om et par dager er de fulle av gule små blomsterskudd. Jeg har bare  disse eggene jeg henger på kvistene og noen få kyllinger å pynte med. Men det holder synes jeg. Jeg er ikke noen storfeirer av påske. Men det er litt koselig likevel. Noe jeg ikke skjønner er de som drar på fjellet i påska. Når endelig våren har kommet og hagene blomstrer og det er skudd på trærne, som vi har lengtet etter så lenge! Nei, da skal de opp til snøen... Forstå det de som kan! Jeg gjør det  ikke... Denne helga skal jeg nok tilbringe i hagen. Fjerne de siste sporene av høst og vinter og glede meg over nytt liv i blomsterbed og busker. God påske!

1 kommentar:

  1. Så fint det ble. Jeg må le av lillegutts kreative måte å lokke til seg påskeharen. At ingen har tenkt på det før!! ;)

    Ganske enig ang det med påskefjellet - i alle fall når en bor her dere og vi bor, nær sjøen og med få gjenværende spor av vinter. Likevel kan det være deilig med en hyttetur - for å komme vekk fra mas og kjas (som det tross alt er endel av når en er hjemme.)

    Ha en fin ute-i-hagen-søndag.
    :)

    SvarSlett