fredag 29. juli 2011

Steinovnsbrød fra bakerovnen!!!!

I går var vi i Kilebygda. Pappas barndomshjem. De som har lest tidligere innlegg derfra, har fått med seg at der skjer det litt av hvert for tida! I fjor brant huset ned, og det jobbes nå med å bygge nytt. Og nå er det nesten helt ferdig utvendig!! Morsomt!

Grunnen til at jeg var der i går, var at jeg  og de andre damene i familien skulle bake steinovnsbrød i bakerovnen! Det har jeg aldri gjort før, og det er noe jeg har gledet meg til en stund! Så fint avbrekk fra all elendigheten som er om dagen.

Og de ble kjempegode!!! Det er visst en kunst, og øvelse gjør mester :) Smørte skikkelig kvitseidsmør på varmt og helt ferskt brød til kvelds i går. Namnam!!







Lillegutt har fått seg ny spidermandrakt.... Rimelig fornøyd!!! :) Hehe!

4 kommentarer:

  1. Å så spennende jeg synes jeg kjenner den gode brødlukten helt hit , Marit.

    SvarSlett
  2. Vann i munn.....Da er du bare en svipp unna, eller "rett rundt svingen" som vi ofte sier.. Solklem ifra Brevik :)

    SvarSlett
  3. Namnam!De så veldig gode ut!!:)Takk for klemme,det varmer:)Sender en tilbake til deg:)

    SvarSlett
  4. Så utrolig gøy å bake steinovnsbrød. Det så jo snadder ut og stedet ser skikkelig herlig ut også.
    Natur!
    klem

    SvarSlett