onsdag 11. mai 2011

Drivhuset er ferdig!

Endelig!! Etter litt plunder med montering, står drivhuset klart til bruk!! 3 kvadratmeter med grønn glede!!  Den gamle pinnestolen har blitt auberginlilla og gamle møbler har fått voksduk. Tenkte at jeg ikke skulle bruke så mye penger, men heller bruke ting og tang jeg har stående i kjelleren! Før vi satt på bunnramma, så la jeg på en duk for å hindre ugress i å komme inn i drivhuset. Kjøpte en sjøgress matte på plantasjen som passa ganske bra til å dekke den synes jeg! 
Nå er frø med både ruccola, slangeagurk, sukkererter, basilikum og paprika i jord, og tomatplantene jeg kjøpte for en ukes tid siden har allerede fått blomster. Håper jeg snart kan se noen spirer i pottene... :)




Jeg var så heldig å finne lyslykter på tilbud i dag! 59 kr på jernia! Ikke verst! Da ble det likegodt en blå og en rosa... Den lille trekrakken har jeg laget i sløyd timen på barneskolen. Endelig kan den gjøre litt nytte for seg! Eneste jeg mangler nå er rislamper med solcelle til å henge i taket der inne. Da blir det nok koselig!
Ser frem til å kose meg i drivhuset. Når jeg holder på i hagen, kobler jeg helt ut. Må nok ut for å klippe litt gress og ordne det litt pent på utsiden av drivhuset også, siden jeg har helt fri fra jobben i dag! 

HA EN FIN DAG!!!!

5 kommentarer:

  1. Herlig drivhus med herlig interiør! Å, sånt hus vil jeg også ha! Sukk, drømmer så om drivhus, hagehus, faktisk en aldri så liten "landsby" av hus i hagen! Må du ta det inn om vinteren?

    SvarSlett
  2. Nei, det skal stå i vinter. Siden det er såpass lite vil ikke taket bule ned. Men må nok skuffe bort litt snø hvis det legger seg mye der. Ha alltid drømt om drivhus. Med en far som agronom og besøk på hans jobb som liten, har drømmen vart siden da! Så da er det bare å håpe at det kommer noe grønt i pottene... :)

    SvarSlett
  3. Så fint og koselig det ble da! :) herlig! ha en fin fin kveld!

    SvarSlett
  4. Ååååå, så fint! Her ser jeg for meg at du kan lage mye kos, både til pynt og nytte - og hygge! :D

    SvarSlett
  5. Så fint drivhus!! Jeg har også et drivhus, men det ligger fortsatt i esken sin.. *Skammer seg*

    God kveld!

    SvarSlett