fredag 22. april 2011

Epler til overs ble pluselig saft!



Hadde litt mye epler hjemme! Caféen har stengt i påska, og da tok jeg med meg epler derfra hjem. Fant ut at jeg skulle lage litt eplesaft! Hadde ikke det som skulle til, og midt i påska er jo alt stengt. Så noen oppskrifter hvor det skulle stå og godgjøre seg i en bøtte i 3 døgn, men jeg ville ha saft akkurat nå! Så jeg kokte 9 epler med skrott og skall og alt med 5 dl vann i et kvarters tid. Så moste jeg alt og silte det i et kjøkkenhåndkle. Den ble ganske grumsete, men god på smak. Trengte ikke å tilsette noe sukker, så det er bra! Men hadde i bittelitt kanel og vanilje for smakens skyld :)

Om noen uker er rabarbraen min klar til å spises og da skal jeg lage både marmelade og saft! Gleder meg!! Rabarbramarmelade med jordbær og mandler er en favoritt her i huset!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar